Jak zrobić komin?

Zaczęłam go wczoraj. Kupiłam Himalayę Padisah – nie podoba mi się za bardzo. Kolor jest super, ale włóczka taka sobie – nadaje się właściwie tylko na szale.

Himalaya Padisah, 300g (540m), druty 5.5, obwód 130cm, wysokość ok.45cm.

Wzór wygrzebałam na Raverly. Tam właściwie był krótszy, bardziej jako szalo-ocieplacz, można go oczywiście zmodyfikować. Gdyby ktoś był zainteresowany, to proszę bardzo – tłumaczenie.

Komin:
Nabrać tyle oczek, aby obwód miał 130cm – schemat podaje 280, ja nabrałam 200, bo taka próbka włóczki mi wyszła (16 o. = 10cm). Ma być parzyście. Robótkę robić na okrągłych drutach na żyłce (ja mam długość 40cm). Połączyć wszystko po nabraniu oczek, zaznaczyć markerem początek – oczywiście trzeba uważać, aby nie przekręcić robótki.

1. rząd: 2 oczka prawe, 2 oczka lewe, powtarzać.
2. rząd: 2 oczka prawe, 2 oczka lewe, powtarzać.
3. rząd: narzut, dwa oczka prawe przerobić razem, dwa oczka lewe, powtarzać.
4. rząd: 2 oczka prawe, dwa lewe, powtarzać.

Ja powtarzam rzędy 2-4. Oryginał ma powtórkę wszystkich rzędów i wysokość 22cm, ale można robić wedle uznania.

Miłego dziergania :-)

Dopisek:
Komin został przeze mnie później zwężony o 50 oczek. Tu jest opis jak.