Agnieszkowy Kocyk cz. 2

Dzisiaj przedstawię Wam jak wygląda drugi rząd kocyka. Pierwszy rząd można znaleźć tutaj.

Przypominam, że ostatnią rzeczą, jaką zrobiliśmy w poprzednim rzędzie było nabranie 3 oczek łańcuszka. Obracamy zatem naszą robótkę.

Ścieg muszelkowy – wersja 1.
Rząd drugi

1. Teraz należy wykonać 4 słupki pod dwoma oczkami łańcuszka z poprzedniego rzędu (to ta dziurka z prawej).

2. Następnie omijamy dwa oczka i robimy 3 półsłupki. Powinny one być dokładnie na środku, czyli 2. półsłupek jest dokładnie w tym samym miejscu, co 3. półsłupek z poprzedniego rzędu. Pamiętacie jak robiliśmy ich 5 pod rząd? To właśnie o nie chodzi.

3. Znowu omijamy 2 oczka i zaczynamy stawiać słupki. Ma ich być razem 9. Pierwsze 4 robimy wbijając się pod łańcuszek tej prawej dziurki.

4. Piąty stawiamy dokładnie na środku, czyli wbijamy się w słupek pomiędzy dziurkami.

5. Pozostałe 4 robimy wbijając się pod łańcuszek z lewej dziurki. I voilà, mamy 9 słupków.

6. Teraz znowu omijamy 2 oczka, robimy 3 półsłupki, omijamy 2 oczka. Potem znowu 9 słupków. I tak dalej. Powtarzamy punkty 2-5 aż dotrzemy do ostatniej dziurki.

7. Teraz musimy wykonać 5 słupków wbijając się pod łańcuszek dziurki. Na koniec robimy jedno oczko łańcuszka.

I tak kończy się drugi rząd. W tej chili nasza robótka powinna wyglądać tak:

W tym momencie warto też zmienić nić, jeśli ktoś ma ochotę na paski wg własnego pomysłu. Ale wydaje mi się, że lepiej zrobić to przed nabraniem tego jednego oczka łańcuszka.

Zapraszam jutro na kolejne 3 rzędy :-)

2 thoughts on “Agnieszkowy Kocyk cz. 2

Comments are closed.